فراری، قوی‌ترین برند دنیا در دومین سال متوالی


به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری هوشمندانه در سال 2020 هستید؟ اینجا پیشنهاد خوبی وجود دارد.

ferrari-f8-spider

برند فاینانس به عنوان یکی از پیشروترین شرکت‌های مشاوره‌ای و بررسی ارزش برند مستقل در دنیا فراری را به عنوان قوی‌ترین برند دنیا انتخاب کرده است. جدیدترین گزارش سالانه این موسسه نشان می‌دهد فراری از 100 امتیاز ممکن بر پایه شاخص قدرت برند یا همان BSI توانسته 94.1 امتیاز را کسب کند. تنها 12 برند در تمامی صنایع توانسته‌اند بالاترین رتبه یا همان AAA+ را کسب کنند و فراری بالاتر از همه آن‌ها قرار دارد.

دیوید های مدیرعامل برند فاینانس می‌گوید:

فراری همچنان دنیا را تحت تأثیر قرار می‌دهد و قدرت برند برجسته‌اش این موضوع را نشان می‌دهد. جای تعجبی ندارد که بسیاری از مشتریانی که شاید هرگز مالک یک فراری نباشند خواهان یک کیف یا ساعت با نشان اسب رقصان هستند. البته حفظ وضعیت انحصاری فراری و بررسی محصولات تولیدی و تیراژ آن‌ها یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که مدیران این برند باید در نظر داشته باشند.

فراری در سال 2019 نیز 94.8 امتیاز به دست آورده بود و قوی‌ترین برند دنیا شناخته شده بود. از جمله برندهای شاخص دیگری که پشت سر فراری قرار دارند عبارت‌اند از مک‌دونالد، کوکاکولا، لگو و دیزنی. سال پیش ارزش این خودروساز ایتالیایی با افزایش 9 درصدی به 9.1 میلیارد دلار رسید که به تقویت جایگاه آن در دنیا کمک نمود.

فراری 5 محصول جدید را در سال 2019 معرفی کرد که شاخص‌ترین آن‌ها SF90 استراداله و روما بودند. هر دو خودرو به دنبال جذب مشتریان جدیدی هستند. این کمپانی همچنین با گروه جیورجیو آرمانی برای تولید محصولات جدید همچون تی‌شرت، عینک آفتابی و… همکاری خواهد کرد.

Ferrari-Roma

البته شایان توجه است که قدرتمندترین برند، لزوماً به معنی باارزش‌‌ترین برند نیست. فراری در فهرست باارزش‌ترین برندها، رتبه 206 را کسب کرده است و مرسدس بنز با 65 بیلیون دلار و کسب رتبه کلی 11 توانسته با ارزش‌ترین برند خودرویی جهان لقب بگیرد. تویوتا با رتبه 15، برندی 58 میلیارد دلاری تخمین زده شده و سومین برند خودرویی نیز فولکس واگن است که در رتبه کلی 25 قرار گرفته و ارزش برند آن بیش از 44 میلیارد دلار برآورد شده است.

mercedes badge

از دیگر نکات جالب این گزارش، بالاترین رشد ارزش برندهاست که تسلا با 64.9 درصد رشد و رسیدن به ارزش برند 12.4 میلیارد دلار در صدر قرار گرفته است و در عین حال در کمال تعجب، میتسوبیشی هم با 42.8 درصد رشد و رسیدن به رقم 37.7 میلیارد دلار جایگاه والایی را کسب نموده است.