معرفی نسل جدید آئودی RS7، موشک زمین به زمین!


پس از معرفی نسل جدید استیشن اسپرت RS6، حالا آئودی برادر کوپهٔ آن یعنی RS7 را هم در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی کرده است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، در سینهٔ نسل جدید RS7 همان پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربوی RS6 جدید قرار گرفته است. این موتور در اینجا هم 600 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور دارد و این ماشین را به قوی‌ترین RS7 استاندارد تبدیل کرده است البته تا پیش از ارائه نسخهٔ پرفورمنس. این پیشرانه مثل RS6 به سیستم الکتریکی 48 ولت هم مجهز است.

RS7 جدید با تکیه بر نیروگاه توانمند خود ظرف تنها 3.6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است؛ اما کسانی که می‌خواهند خودروی سریع‌تری داشته باشند می‌توانند پکیج داینامیک یا داینامیک پلاس را سفارش دهند که حداکثر سرعت خودرو را به ترتیب به 280 و 305 کیلومتر بر ساعت افزایش می‌دهد.

به گفتهٔ آئودی، سیستم 48 ولت RS7 در شتاب گیری‌های ملایم تا 12 کیلووات قدرت را بازیابی کرده و آن‌را در باطری لیتیوم یون خودرو ذخیره می‌کند. با وجود این ویژگی، هنگامی‌که راننده با سرعتی در بین 55 تا 160 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت است، پیشرانه خاموش شده و از انرژی ذخیره‌شده استفاده می‌شود اما به‌محض اینکه راننده پدال گاز را فشار دهد، آلترناتور تسمه‌ای پیشرانهٔ V8 را روشن می‌کند.

علاوه بر این، آئودی با استفاده از سیستم غیرفعال‌سازی سیلندرها، بهره‌وری پیشرانهٔ جدید RS7 را افزایش داده است. این سیستم در دنده‌های بالایی در هنگام بار کم تا متوسط پیشرانه، سیلندرهای 2، 3، 5 و 8 را غیرفعال می‌کند. نیروی پیشرانهٔ قدرتمند این ماشین نیز توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک دائمی کواترو به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. این سیستم در بیشتر مواقع قدرت را به‌صورت 40 به 60 بین محورهای جلو و عقب تقسیم می‌کند اما در صورت نیاز می‌تواند تا 70 درصد از نیرو را به چرخ‌های جلو و تا 80 درصد را به چرخ‌های عقب انتقال دهد.

مثل RS6 آوانت، RS7 جدید هم به‌صورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی تطبیقی مجهز شده است. این سیستم از قابلیت کنترل ارتفاع اتوماتیک برخوردار است و می‌تواند در سه حالت مختلف تنظیم شود. در حالت عادی، ارتفاع RS7 به میزان 20 میلی‌متر کمتر از A7 معمولی است درحالی‌که در سرعت‌های بالاتر از 120 کیلومتر بر ساعت، برای بهبود جریان هوا از روی بدنه، ارتفاع خودرو 10 میلی‌متر دیگر کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این، یک حالت ویژه بنام لیفت هم در RS7 تعبیه شده که 20 میلی‌متر به ارتفاع معمولی خودرو اضافه می‌کند تا در شیب‌ها سپر به زمین کشیده نشود.

برای افزایشی چابکی RS7 جدید، آئودی به‌صورت سفارشی تعلیق RS Sport و سیستم کنترل سواری پویا را برای آن ارائه کرده است. سیستم تعلیق پیشرفتهٔ خودرو نیز به لطف کمک‌فنرهای اسپرت با سوپاپ‌های یکپارچه و حالات رانندگی تهاجمی‌تری مثل RS1 و RS2 که خاص محصولات سری RS هستند، موجب کاهش بادی رول می‌شود. علاوه بر این، سیستم فرمان گیری چهارچرخ پویا هم برای RS7 قابل سفارش است.

RS7 با این قدرت و چابکی چشمگیر مسلماً به ظاهر زیبا، تهاجمی و جذابی هم نیاز دارد. به همین دلیل نسل جدید این ماشین به جلوپنجرهٔ بزرگ مشکی‌رنگی مجهز شده که از دیگر مدل‌های RS آئودی گرفته شده است. این جلوپنجره با دو ورودی هوای مثلثی در طرفین احاطه شده است درحالی‌که یک شیار هوا هم درست بالای آن تعبیه شده که هوا را مستقیماً به زیر کاپوت می‌فرستد. برای RS7 همچنین 13 رنگ بیرونی مختلف در نظر گرفته شده که از میان آن‌ها دو رنگ خاکستری ناردو و مشکی سبرینگ خاص RS هستند.

این کوپهٔ چهاردر جذاب آلمانی به‌صورت استاندارد روی رینگ‌های 21 اینچی 10 پره قرار گرفته که با لاستیک‌های 275 پوشیده شده‌اند اما خریداران می‌توانند رینگ‌های بزرگ‌تر 22 اینچی RS با لاستیک‌های 285 را هم برای خودروی خود سفارش دهند. آئودی برای متوقف کردن این خودرو نیز ترمزهای بزرگ 16.5 اینچی در جلو و 14.6 اینچی در عقب را در نظر گرفته اما ترمزهای کربن سرامیکی با دیسک‌های جلوی بزرگ‌تر 17.3 اینچی هم برای آن قابل سفارش است که 34 کیلوگرم سبک‌تر از نمونه‌های فولادی هستند.

داخل RS7 تقریباً مشابه دیگر مدل‌های خانوادهٔ A7 است اما آئودی برای آن یک غربیلک فرمان D شکل منحصربه‌فرد با روکش چرمی سوراخ‌دار و پدال‌های تعویض دندهٔ آلومینیومی به همراه صندلی‌های اسپرت RS با روکش چرم ناپای مشکی‌رنگ را در نظر گرفته است. علاوه بر این، نمایشگرهای سیستم کابین مجازی آئودی هم از تنظیمات ویژهٔ RS برخوردار شده‌اند. نشان‌های مختلف RS در جای‌جای کابین نیز تکمیل‌کنندهٔ فضای داخلی اسپرت این خودرو هستند. آئودی فعلاً قیمت نسل جدید RS7 را اعلام نکرده اما می‌گوید تا پایان سال جاری راهی نمایندگی‌های فروش در سراسر اروپا خواهد شد درحالی‌که انتظار می‌رود در اوایل سال آینده نیز به بازار ایالات‌متحده برسد.

[دانلود ویدئو]

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *