معرفی رسمی هیوندای i30 N پروجکت C


نمایشگاه امسال فرانکفورت 2019 شاهد رونمایی از نسخه‌ی تولیدی محدود هاچبک کره‌ای هیوندای i30 N با نام پروجکت C است. این خودرو که از همان پیشرانه‌ی 271 اسب بخاری نسخه‌ی استاندارد i30 N سود می‌برد دارای چندین ویژگی ظاهری و بهبود دینامیکی می‌باشد.


این خودرو که گلف GTI TCR را هدف قرار داده، 50 کیلوگرم کاهش وزن را تجربه می‌کند. در ویدئوی منتشر شده می‌توانیم جزئیات این خودرو را مشاهده کنیم. قطعات فیبر کربنی سبک‌وزن و کابینی بهتر جزو ویژگی‌های i30 N پروجکت C هستند.

اما عناصر فیبر کربنی اشاره شده شامل مواردی همچون اسپویلر، کاپوت، اسپویلر سقفی، رکاب‌های جانبی و دیفیوزر عقب می‌باشند. کاپوت فیبرکربنی نسبت به نسخه فولادی مدل‌های استاندارد، 7.2 کیلوگرم سبک‌تر شده است. همچنین رینگ‌های 19 اینچی OZ ریسینگ برگرفته از موتور اسپورت نیز در این خودرو بکار رفته و تنها در مجموع 22 کیلوگرم وزن دارند. اتصالات چرخ‌های عقب آلومینیومی شده‌اند. تعلیق نیز سفت‌تر شده و ارتفاع خودرو نیز 6 میلی‌متر کاهش یافته است.


کابین نیز با فرمان پوشیده از آلکانترا و دکمه‌های قرمز برای حالت‌های رانندگی، کمربندهای ایمنی قرمزرنگ و دوخت های قرمز روی صندلی‌های آلکانترایی مزین شده است. صندلی‌های مسابقه‌ای این خودرو هرکدام تنها 7.5 کیلوگرم وزن دارند. اهرم تعویض دنده نیز تغییر یافته و به نمونه‌ای متالیک و جذاب تبدیل شده است.

ظاهراً تغییری در پرفورمنس این خودرو ایجاد نشده و پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربوی آن قدرت 271 اسب بخاری و گشتاور 378 نیوتون متری دارد.


اما بد نیست بدانید نام پروجکت C این خودرو از تأسیسات پرفورمنس شرکت در مرکز تحقیق و توسعه‌ی نامیانگ گرفته شده است. این تأسیسات دارای پیست توسعه‌ای با نام Area C است و نام خودرو نیز از آنجا گرفته شده است.

تنها 600 دستگاه از هیوندای i30 N پروجکت C تولید و در برخی بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *