معرفی فراری F8 اسپایدر، هیجان در هوای آزاد


تنها شش ماه پیش بود که فراری در نمایشگاه ژنو 2019 مدل جدید F8 تریبوتو را رونمایی کرد و حالا رسماً همتای روباز این خودرو را به‌صورت آنلاین معرفی کرده است. جدیدترین سوپراسپرت موتور وسط روباز مارانلو که اساساً جایگزینی برای 488 اسپایدر محسوب می‌شود، به‌استثنای سقف باز شونده و طراحی متفاوت بخش عقبی برای جای دادن این سقف، در دیگر قسمت‌ها به برادر کوپهٔ خود وفادار مانده است.

F8 اسپایدر مثل 488 اسپایدر و قبل‌تر از آن 458 اسپایدر، به یک سقف فلزی جمع‌شونده مجهز شده است که می‌توان تا حداکثر سرعت 45 کیلومتر بر ساعت آن‌را باز یا بسته کرد و این کار ظرف تنها 14 ثانیه انجام می‌گیرد. به گفتهٔ فراری، وزن F8 اسپایدر با تمام تریم‌های فیبر کربنی قابل سفارش به 1400 کیلوگرم می‌رسد که تنها کمی از نسخهٔ کوپه سنگین‌تر است. این در حالی است که سوپراسپرت موتور وسط روباز جدید فراری از سلف خود یعنی 488 اسپایدر 20 کیلوگرم سبک‌تر است.

در سینهٔ F8 اسپایدر اما مثل نسخهٔ کوپه همان پیشرانهٔ 3.9 لیتری V8 توئین توربو با 720 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. به گفتهٔ فراری، این سوپراسپرت روباز به لطف 50 اسب بخار بیشتر نسبت به 488 اسپایدر، ظرف تنها 2.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و ظرف 8.2 ثانیه به 200 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. حداکثر سرعت F8 اسپایدر نیز به 340 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که افزایش قابل‌توجهی را نسبت به حداکثر سرعت 325 کیلومتر بر ساعت سلف خود نشان می‌دهد.

در F8 اسپایدر منیفولدهای اگزوز با اقتباس از مدل مسابقه‌ای 488 چلنج از اینکونل (آلیاژی از نیکل) ساخته شده‌اند که 9.7 کیلوگرم از وزن پیشرانه کم کرده‌اند. علاوه بر این، طراحی جدید F8 اسپایدر نسبت به 488 اسپایدر قدیمی نیز موجب خنک‌کنندگی بهتر و داون‌فورس بیشتر شده است تا جایی که به گفتهٔ فراری، کارایی آئرودینامیکی این خودروی جدید 10 درصد نسبت به قبل بهبود یافته است. F8 اسپایدر در نمایشگاه فرانکفورت رسماً به نمایش عمومی درمی‌آید اما هنوز قیمت آن اعلام نشده است.

[دانلود ویدئو]

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *